Памер шрыфту
A- A+
Iнтэрвал памiж лiтарамі
Каляровая схема
A A A A
Дадаткова

Умовы прыёму ва ўстанову

Прыём у 1 клас на 2023/2024 навучальны год

Пытанне 1. Ўзрост паступлення дзіцяці ў першы клас?

У адпаведнасці з артыкулам 151 Кодэкса Рэспублікі Беларусь аб адукацыі ў I клас прымаюцца асобы, якім на 1 верасня адпаведнага навучальнага года спаўняецца шэсць і больш гадоў. Па жаданні аднаго з законных прадстаўнікоў дзіцяці дапускаецца прыём у I клас асобы, якому шэсць гадоў споўніцца ў бягучым каляндарным годзе.

Пытанне 2. Якія дакументы неабходныя пры паступленні дзіцяці ў першы клас?

Для прыёму дзяцей у першы клас установы агульнай сярэдняй адукацыі законныя прадстаўнікі ў перыяд з 12 чэрвеня па 15 жніўня 2023 года падаюць наступныя дакументы:

- заява на імя кіраўніка ўстановы агульнай сярэдняй адукацыі;
- медыцынскую даведку аб стане здароўя дзіцяці;
- пасведчанне аб нараджэнні дзіцяці.
Прысутнасць дзіцяці пры падачы дакументаў у школу не абавязкова.

Прыём дакументаў ажыццяўляецца па наступным графіку:

(Настаўніцкая, 2 паверх)

  • Панядзелак-8.00-13.00
  • Аўторак-15.00-20.00
  • Серада-8.00-13.00
  • Чацвер-15.00-20.00
  • Пятніца-8.00-13.00
  • Субота-9.00-14.00

Па пытаннях звяртацца па тэлефоне 62-2-35.

Пытанне 3. Чым адрозніваецца Арганізацыя навучання дзяцей у першых класах ад іншых класаў пачатковай школы?

Працягласць вучэбнага тыдня-5 дзён.

З мэтай забеспячэння плыўнага пераходу з дашкольнай установы ў школу, вучэбным планам у першым класе прадугледжана на працягу верасня месяца правядзенне вучэбных заняткаў па праграме "Уводзіны ў школьнае жыццё". На працягу гэтага перыяду не праводзяцца навучальныя заняткі па матэматыцы, чытання, пісьму. Настаўнік праводзіць з дзецьмі экскурсіі, мэтавыя прагулкі, фізкультурныя заняткі, развіваючыя гульні, вучыць дзяцей, як паводзіць сябе ў калектыве, вывучае гатоўнасць кожнага да школьнага навучання, аказвае дапамогу школьнікам у засваенні правілаў і формаў паводзін падчас вучэбных заняткаў, ва ўменні разумець змест задаваных настаўнікам пытанняў, у арганізацыі сваёй дзейнасці.

З кастрычніка месяца праводзяцца ўсе навучальныя заняткі па прадметах вучэбнага плана.

Для навучэнцаў 1 класа прадугледжана зберагалая Арганізацыя адукацыйнага працэсу:

- урокі праводзяцца толькі ў першую змену;
-для захоўвання верхняй адзення і зменнага абутку, як правіла, вылучаецца адмысловае памяшканне;
- кожны навучэнец забяспечваецца зручным працоўным месцам за партай або сталом у адпаведнасці з ростам і станам слыху і зроку;
- падручнікі і дыдактычныя дапаможнікі рэкамендуецца захоўваць у школе;
- у сярэдзіне трэцяй, самай працяглай чвэрці арганізуюцца дадатковыя канікулы на працягу аднаго тыдня;
- працягласць навучальнага заняткі – 35 хвілін з абавязковым правядзеннем двух фізкультхвілінак па 1,5-2 хвіліны кожная;
- працягласць пераменаў паміж навучальнымі заняткамі не менш за 10 хвілін, пасля другога ці трэцяга навучальнага заняткі праводзіцца дынамічная паўза (прагулка на свежым паветры) працягласцю не менш за 30 хвілін.
- хатнія заданні вучням не задаюцца.


Пытанне 4. Як жа ацэньваюцца вынікі навучання першакласнікаў?

У класе, дзе навучаюцца шасцігадовыя дзеці, выключаецца сістэма бальнага (отметочного) ацэньвання. Дапускаецца толькі слоўная ацэнка. Ніякаму ацэньванню не падлягаюць: тэмп працы вучня; асобасныя якасці школьнікаў, своеасаблівасць іх псіхічных працэсаў (асаблівасці памяці, увагі, ўспрымання, тэмп дзейнасці і інш.).

На працягу першага года навучання кантрольныя работы не праводзяцца. Выніковыя кантрольныя работы праводзяцца ў канцы навучальнага года. Забаронена правяраць тэхніку чытання "на хуткасць" з секундамерам. Тэхніку чытання навучэнцаў правярае настаўнік дадзенага класа, улічваючы індывідуальныя асаблівасці кожнага вучня, яго тэмп чытання

Пытанне 5. Чым займацца з дзіцем, каб ён апынуўся гатовым да школы?

Па-першае, трэба памятаць, што гатоўнасць да школы - гэта складаны комплекс пэўных псіхафізіялагічных станаў, уменняў, навыкаў і здароўя дзіцяці. Штучна фарсіраваць гэтую гатоўнасць нельга. Аднак неабходна і можна дапамагаць дзіцяці падрыхтавацца да школьнага жыцця. Неабходна мець на ўвазе, што дзіцяці, ня наведваў дзіцячы сад, бывае цяжка змірыцца з тым, што ў школе ён не самы галоўны, не адзіны, а такі ж, як і ўсе астатнія дзеці. Ён павінен сядзець на навучальным занятку і не перашкаджаць іншым, ён вымушаны падпарадкоўвацца агульнай дысцыпліне, пастаянна суадносіць свае жаданні і інтарэсы з жаданнямі і інтарэсамі настаўнікаў і аднакласнікаў. Неабходна пастарацца зрабіць так, каб ён яшчэ да школы часцей меў зносіны са аднагодкамі.

Першакласніку даводзіцца самому сябе абслугоўваць. Таму аб навыках самаабслугоўвання варта паклапаціцца асабліва. Вельмі важна, каб дзіця да моманту паступлення ў школу валодаў вядомай доляй самастойнасці: умеў завязваць шнуркі, зашпільваць гузікі, скласці партфель, утрымліваць у парадку свой пакой, месца для заняткаў, цацкі, адзенне, абутак. Не варта рабіць гэта за дзяцей, не трэба вызваляць іх ад працоўных намаганняў. Нельга парушаць адзін з важных прынцыпаў выхавання: не рабіць за дзяцей тое, што яны ў стане зрабіць самі. Гэта вельмі важная складнік гатоўнасці да школы. Важна, каб дзіця развіваў у сабе валявыя якасці. Для гэтага яго трэба прывучаць любы пачатае ім справа дарабляць да канца. У першую чаргу трэба паклапаціцца пра яго здароўе. Плаванне, прагулкі, ровар – гэта заняткі, якія спрыяюць паспяховаму будучаму ўваходжання ў школьнае жыццё. Самы важны спосаб развіцця (які адносіцца і да мовы, і да увазе, і да зносін, і да памяці, і да ўяўленню, і яшчэ да многага іншага) – чытанне дзіцяці кнігі. Чытайце дзецям кнігі. У гэтым узросце добра чытаць малым казкі розных народаў. Чытанне нельга падмяніць тэлевізарам. Аб гэтым бацькам трэба памятаць заўсёды. Трэба чытаць (або распавядаць) дзецям казкі не менш за паўгадзіны ў дзень. Заахвочвайце ўсе заняткі, якія прымушаюць працаваць фантазію, уяўленне, самастойную кемлівасць: маляванне, лепку, канструяванне.

Пытанне 6. Ці абавязкова дзіця павінен умець чытаць, пісаць, лічыць да школы?

Навучанне чытанню, пісьму, рахунку-гэта асноўная задача пачатковай школы. Настаўнік зробіць гэта пісьменней і прафесійней, чым бацькі. Хоць лічыць у межах дзесяці дашкольнік павінен, так як гэта ўваходзіць у праграму дзіцячага саду.
Вядома ж, дзіця, з якім займаюцца бацькі яшчэ да школы, не будзе адчуваць сур'ёзных праблем у першым класе. Таму, калі вы навучыце маляняці чытання, то палегчыце яго будучую вучобу. Галоўнае толькі-не прымушаць дзіцяці, а прывучаць яго да чытання з дапамогай розных развіваюць гульняў і заняткаў.
Пры навучанні пісьму настаўнік часта сутыкаецца з праблемай недастатковага развіцця дробных цягліц рукі. Для развіцця пэндзля малышам рэкамендуецца маляваць, размалёўваць малюнкі, выконваць іх кропкамі і штрыхавымі лініямі, маляваць па ўзоры, абводзіць шаблоны, будаваць фігуры пры дапамозе лекал, ляпіць з пластыліну. Чым цвярдзей, больш упэўнена будзе рука ў дзіцяці, тым лягчэй ён асвоіць ліст літар.

Пытанне 7. Якія патрэбныя прыналежнасці першакласніку?

  1. Адзенне дзелавога стылю
  2. Спартыўная форма, спартыўная абутак
  3. Зменны абутак і мяшочак з тканіны для зменнага абутку
  4. Па 2 сшыткі ў буйную клетку і касую лінейку
  5. Вокладкі для сшыткаў
  6. Вокладкі для кніг (1 клас)
  7. Альбом для малявання
  8. Фарбы акварэльныя. Гуаш
  9. Пэндзлікі (рознай таўшчыні)
  10. Пластылін
  11. Дошка для лепкі
  12. Падліковыя палачкі-20 штук
  13. Нажніцы з тупымі канцамі
  14. Набор каляровых алоўкаў
  15. Брусок
  16. Алоўкі простыя (2-3 штукі)
  17. Гумка
  18. Ручкі шарыкавыя (2-3 штукі)
  19. Лінейка 20 см
  20. Клей ПВА, клей-аловак
  21. Каляровая папера. Кардон

Ва 2-11 класы прыём дакументаў і залічэнне вучняў ажыццяўляецца пры наяўнасці наступных дакументаў:

Класы

Дакументы

2-9 класы

  • Заява законных прадстаўнікоў навучэнца
  • Асабістая картка навучэнца
  • Медыцынская карта навучэнца

 

_____________________________________________________________________

10-11 класы

  • Заява навучэнца
  • Пасведчанне аб заканчэнні базавай школы
  • Асабістая картка навучэнца
  • Медыцынская карта навучэнца

Раздзелы сайта