Памер шрыфту
A- A+
Iнтэрвал памiж лiтарамі
Каляровая схема
A A A A
Дадаткова

ШАГ 2021/2022 навучальны год

АДЗІНЫ ДЗЕНЬ ІНФАРМАВАННЯ 22.12.2022

"ГОНАР ЗА БЕЛАРУСЬ. ЗАХОЎВАЕМ МІНУЛАЕ, ЦЭНІМ СУЧАСНАСЦЬ ,БУДУЕМ БУДУЧЫНЮ (ВЫНІКІ ГОДА ГІСТАРЫЧНАЙ ПАМЯЦІ)"

22.12.2022 года навучэнцы 8-11 класаў прынялі ўдзел у кроку на тэму «гонар за Беларусь. Захоўваем мінулае, цэнім сучаснасць, будуем будучыню» (вынікі года гістарычнай памяці).

У ходзе кроку 1" мы даведаемся «навучэнцы азнаёміліся са зместам інфармацыйных блокаў:» Без тэрміну даўнасці (пошукавая і даследчая дзейнасць)«,» Нам ёсць чым ганарыцца, нам ёсць што захоўваць«,»гістарычная памяць – сувязь часоў і пакаленняў".

У ходзе кроку 2 "мы разважаем" у рамках першага інфармацыйнага блока «Без тэрміну даўнасці (пошукавая і даследчая дзейнасць)» навучэнцы абмеркавалі наступныя пытанні:

Мінула ўжо больш за 80 гадоў з пачатку Вялікай Айчыннай вайны, якая забрала жыцці не толькі франтавікоў і партызан, але і ні ў чым не вінаватых мірных людзей. Чаму пра гэта важна казаць цяпер?
Кіраўніком дзяржавы падпісаны Закон Рэспублікі Беларусь»аб генацыдзе беларускага народа". Закон прадугледжвае прыняцце мер па ўстанаўленні ўсіх фактаў генацыду і асоб, вінаватых у іх здзяйсненні, увекавечанні памяці аб ахвярах генацыду беларускага народа. Якое значэнне мае гэты закон для сучаснай Беларусі?
Як вы разумееце словы Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь А. Р. Лукашэнкі: "прыйшоў час моладзі прымаць эстафету ў старэйшых пакаленняў і падтрымліваць Вечны агонь гэтай памяці»?
Ці згодныя вы з тым, што»вайна не скончана, пакуль не пахаваны апошні салдат"? Аргументуйце свой пункт гледжання.
Як вы лічыце, чаму кажуць, што салдаты, якія аддалі сваё жыццё 80 гадоў таму, абараняючы Радзіму, ратуюць нас двойчы: тады і цяпер?
Ва ўстановах адукацыі краіны дзейнічае больш за 310 пошукавых аб'яднанняў (гурткоў турысцка-краязнаўчага і ваенна-патрыятычнага профілю, клубаў, пошукавых груп, створаных пры музеях устаноў адукацыі). У чым заключаецца іх дзейнасць? Якую працу яны праводзяць?
21-25 чэрвеня 2022 года адбыўся рэспубліканскі злёт пошукавых атрадаў (клубаў) «Мы – нашчадкі Перамогі», у якім прынялі навучэнцы з усіх рэгіёнаў Рэспублікі Беларусь і г.Мінска. Як вы думаеце, чаму пошукавая праца так папулярная сярод моладзі?
Як вы разумееце выраз»школьныя музеі – бастыёны памяці"?



У фокусе абмеркавання: гістарычная памяць, генацыд беларускага народа ў гады Вялікай Айчыннай вайны, аб'ектыўнае ўяўленне аб укладзе беларускага народа ў Вялікую Перамогу, дзяржаўныя дакументы Рэспублікі Беларусь, увекавечанне памяці загінуўшых пры абароне Айчыны, захаванне памяці аб ахвярах войнаў, рэліквіі ваенных гадоў, патрыятычныя клубы, пошукава-даследчая работа па вывучэнні гісторыі малой радзімы, высокая сацыяльная актыўнасць, грамадзянская адказнасць, духоўнасць, пачуццё гонару за гістарычнае і баявое мінулае нашай Радзімы.

У рамках другога інфармацыйнага блока» нам ёсць чым ганарыцца, нам ёсць што захоўваць " навучэнцы адказалі на наступныя пытанні:

Якая, на вашу думку, роля дзяржавы ва ўвекавечанні памяці выбітных беларусаў, памяці аб Вялікай Айчыннай вайне?
Як і калі пачала фармавацца летапіс народнай памяці аб падзеях Вялікай Айчыннай вайны?
Якімі падзеямі быў напоўнены гэты год-Год гістарычнай памяці?
Калі вы былі удзельнікамі якіх-небудзь падзей, падзяліцеся сваімі ўражаннямі.
На купале будынка Беларускага дзяржаўнага музея гісторыі Вялікай Айчыннай вайны ўсталяваны не Дзяржаўны сцяг Рэспублікі Беларусь, а чырвоны сцяг? Як вы думаеце, чаму?
Калі вы былі ў музеі, раскажыце якія экспазіцыі зрабілі на вас асаблівае ўражанне і чаму?
Што можна параіць гэтаму хлопчыку? Што робіцца ў Рэспубліцы Беларусь для ўшанавання памяці людзей, якія загінулі ў гады Вялікай Айчыннай войны?(https://minsknews.by/deti-o-vojne-ne-mogu-smotret-na-takuyu-zhestokost-bez-slez-reportazh-s-ekskursii-po-minskomu-muzeyu/)
У фокусе абмеркавання: Год гістарычнай памяці, увекавечванне памяці выбітных беларусаў, гераічная спадчына як важнейшы складнік гістарычнай памяці, летапіс народнай памяці аб падзеях Вялікай Айчыннай вайны, экспазіцыі музея гісторыі Вялікай Айчыннай вайны, каштоўнаснае стаўленне да гістарычнага мінулага нашай краіны, грамадзянская пазіцыя, пачуццё прыналежнасці да гераічнай гісторыі свайго народа.

У рамках трэцяга інфармацыйнага блока» гістарычная памяць – сувязь часоў і пакаленняў " навучэнцы выказалі сваё меркаванне па наступных пытаннях:

У чым асаблівасць года гістарычнай памяці?
Калі мы будзем глядзець на нашу гісторыю, толькі як на мінулае, мы ніколі не пабудуем будучыні. Трывалы падмурак заклалі нашы продкі. А гісторыю будучыні пісаць вам. Якой яна будзе, ваша гісторыя, залежыць ад вас. Як вы думаеце, якія якасці павінны быць уласцівыя стваральнікам беларускай гісторыі?
У Беларусі праходзілі і праходзяць маладзёжныя рэспубліканскія акцыі» Беларусь памятае«,» іх подзвіг у памяці нашчадкаў захаваем«,» ніхто не забыты, нішто не забыта«,» лічбавая зорка«,» ганаруся подзвігам ветэрана-земляка«,» гартаючы старонкі сямейнага альбома " і многія іншыя. Як вы думаеце, наколькі важныя такія акцыі для вас, маладога пакалення нашай краіны?
Раскажыце, якая работа праводзіцца па ўшанаванні памяці загінулых пры абароне Айчыны і захаванню памяці аб ахвярах вайны ў вашых рэгіёнах.
Хто з вас прымаў удзел у добраўпарадкаванні мемарыялаў і абеліскаў героям, загінуўшым у гады Вялікай Айчыннай вайны? Падзяліцеся ўражаннямі.
Як вы думаеце, чаму для захавання гістарычнай памяці важна вывучаць сямейныя архівы?
Аб якіх каштоўнасцях гаворыцца ў четверостишии А. М. Казека
"Мы, нашы святыя i вясны,
Перад продкамі схілім калені.
Скажам " Не!"ашуканству вайны
Дзеля жыцця ўсіх пакаленьняў"»

3 верасня 2022 года праводзілася асветніцка-патрыятычная акцыя «дыктоўка Перамогі». Што сабой уяўляе гэтая акцыя? Якая яе мэта? Калі з вас хто-небудзь прымаў удзел у гэтай акцыі, Падзяліцеся ўражаннямі.
Як вы думаеце, чаму кажуць:»Год гістарычнай памяці павінен ператварыцца ў стагоддзе гістарычнай памяці"?


У фокусе абмеркавання: ваенна-гістарычная спадчына, подзвіг воінаў, усенародная памяць, веліч і сіла духу людзей, Усебаковае вывучэнне гісторыі Вялікай Айчыннай вайны, захаванне пераемнасці пакаленняў на аснове прыкладаў гераічнага мінулага народа, пачуццё гонару за сваю краіну, павага да гісторыі сваёй краіны, актыўная грамадзянская пазіцыя, праца па добраўпарадкаванні воінскіх пахаванняў і помнікаў ваеннай гісторыі, сімвал года, патрыятычныя акцыі, форумы, конкурсы, марафоны, валанцёрскі рух.

У рамках кроку 3" мы дзейнічаем " вядучы і навучэнцы ацанілі актуальнасць размовы. Навучэнцам было прапанавана прыняць удзел у наступных мерапрыемствах: у рэспубліканскім конкурсе юных экскурсаводаў музеяў устаноў адукацыі; у акцыях па добраўпарадкаванні помнікаў воінскай славы, надмагільных збудаванняў на воінскіх пахаваннях; у падрыхтоўцы відэасюжэтаў на тэму «памяць скрозь гады. Вынікі года гістарычнай памяці"; у распрацоўцы квэста па тэме " Вялікая Айчынная вайна 1941-1945 гг.»; наведаць Беларускі дзяржаўны музей гісторыі Вялікай Айчыннай вайны, запланаваўшы ўдзел у квэсце па тэме «Вялікая Айчынная вайна 1941-1945 гг.» (квэст-праграмы «шлях да перамогі»); здзейсніць маршруты шостага школьнага дня і выхаднога дня па памятных месцах сталіцы або свайго рэгіёна, звязаных з генацыдам жыхароў Беларусі ў гады Вялікай Айчыннай вайны; працягнуць вывучаць сямейны архіў.

АДЗІНЫ ДЗЕНЬ ІНФАРМАВАННЯ 24.11.2022

"ГОНАР ЗА БЕЛАРУСЬ. НАША ПРАМЫСЛОВАСЦЬ-НАДЗЕЙНЫ ПАДМУРАК НЕЗАЛЕЖНАСЦІ (РАЗВІЦЦЁ МАШЫНАБУДАВАННЯ, ХІМІЧНАЙ І НАФТАХІМІЧНАЙ ПРАМЫСЛОВАСЦІ, ВЫТВОРЧАСЦЬ КАЛІНІЙНЫХ УГНАЕННЯЎ"

24.11.2022 года навучэнцы 8-11 класаў прынялі ўдзел у кроку на тэму "гонар за Беларусь. Наша прамысловасць-надзейны падмурак незалежнасці " (развіццё машынабудавання, хімічнай і нафтахімічнай прамысловасці, вытворчасць калійных угнаенняў).

У ходзе кроку 1" мы даведаемся "навучэнцы азнаёміліся са зместам інфармацыйных блокаў" машынабудаванне – апора і рухаючая сіла эканомікі нашай краіны", "Беларусь –" краіна вялікай хіміі"", "горна-абагачальны камбінат ААТ" Беларуськалій" – нацыянальны здабытак Рэспублікі Беларусь".

У ходзе кроку 2 "мы разважаем" у рамках першага інфармацыйнага блока "машынабудаванне-апора і рухаючая сіла эканомікі нашай краіны" навучэнцы абмеркавалі наступныя пытанні:

Якасную працу якіх галін эканомікі забяспечвае беларускае машынабудаванне? Якія машынабудаўнічыя прадпрыемствы працуюць у вашым рэгіёне, якую прадукцыю яны выпускаюць?
Як вы думаеце, у чым галоўная перавага прадукцыі беларускага машынабудавання? Назавіце, якая новая галіна машынабудавання актыўна развіваецца ў Беларусі. Чаму?
Якія экалагічныя віды транспарту вырабляюцца ў Беларусі? Чаму, на ваш погляд, у краіне ўзяты курс на вытворчасць імяннога гэтага віду транспарту?
Як вы лічыце, што дазволіла ААТ» Амкадор " зрабіць грандыёзны прарыў у беларускім машынабудаванні?
У фокусе абмеркавання: машынабудаванне-вядучая галіна эканомікі краіны, транспартнае машынабудаванне, інавацыі ў машынабудаванні, канкурэнтаздольны прадукт, флагманы беларускага машынабудавання, экалагічныя віды транспарту, сувязь машынабудавання з навукай і сучаснымі тэхналогіямі, імпартазамяшчэнне, прамысловы турызм, пачуцці гонару за прафесію бацькоў і землякоў, станоўчая матывацыя да працоўнай прафесійнай дзейнасці.

У рамках другога інфармацыйнага блока "Беларусь –" краіна вялікай хіміі" " навучэнцы адказалі на наступныя пытанні:

Чаму нашу краіну называюць "краінай вялікай хіміі"?
Якая прадукцыя нафтахімічнай прамысловасці, на ваш погляд, асабліва запатрабаваная на ўнутраным рынку краіны і за мяжой?
Назавіце, якія прадпрыемствы хімічнай і нафтахімічнай прамысловасці працуюць у вашым рэгіёне і якую прадукцыю выпускаюць.
У Мінску 20-22 верасня 2022 года прайшла выстава «Хімія. Нафту і газ», таксама найбуйнейшыя беларускія прадпрыемствы нафтахімічнай галіны прынялі ўдзел у 25-й Міжнароднай выставе хімічнай прамысловасці і навукі «хімія», якая прайшла ў Маскве 31 кастрычніка -3 лістапада 2022. Ці даюць такія форумы?
Як вы лічыце, чаму штогод абнаўляецца пералік спецыяльнасцяў па падрыхтоўцы спецыялістаў-хімікаў ва ўстановах адукацыі? Аргументуйце адказ.
Ці можна сказаць, што імпартазамяшчэнне з'яўляецца важным фактарам забеспячэння геапалітычнай бяспекі Рэспублікі Беларусь?
Якія віды інавацыйнай прадукцыі нафтахімічнай галіны дазваляюць судзіць аб Беларусі як высокатэхналагічным дзяржаве?
Як вы думаеце, якая роля хімічнай прамысловасці ў захаванні навакольнага асяроддзя?


У фокусе абмеркавання: хімічная прамысловасць,» краіна вялікай хіміі", запатрабаванасць хімічнай прадукцыі на ўнутраным рынку краіны і за мяжой, узровень тэхналагічнай аснашчанасці прадпрыемстваў, роля нафтахімічнай прамысловасці ў развіцці народнай гаспадаркі краіны, у захаванні навакольнага асяроддзя, інавацыі, імпартазамяшчэнне, геапалітычная бяспека, высокакваліфікаваныя кадры.

У рамках трэцяга інфармацыйнага блока "горна-абагачальны камбінат ААТ" Беларуськалій» - нацыянальны здабытак Рэспублікі Беларусь " навучэнцы выказалі сваё меркаванне па наступных пытаннях:

Падчас урачыстай цырымоніі ўводу ў эксплуатацыю Петрыкаўскага горна-абагачальнага камбіната ААТ «Беларуськалій» Прэзідэнт Рэспублікі Беларусь А.Р. Лукашэнка адзначыў: «цяпер велізарны попыт на прадукты харчавання. Каля мільярда чалавек недаядаюць, паўмільярда галадаюць: не хапае харчавання. А прадукты харчавання – гэта матухна-зямля, глеба...».А што трэба для урадлівасці глебы?
Як вы думаеце, чаму ў свеце попыт на ўгнаенні наогул і калійныя у тым ліку расце і будзе расці? Аргументуйце адказ.
Што ў Беларусі называюць чырвоным золатам хімічнай прамысловасці? Як вы думаеце чаму?
Чаму развіццё вытворчасці калійных угнаенняў у Беларусі аказвае вызначальны ўплыў на развіццё ўсіх астатніх відаў гаспадарчай дзейнасці людзей?
Як выкарыстоўваюць прыродныя калійныя солі ў сучаснай медыцыне?
Спэцыялісты якіх прафэсіяў запатрабаваныя ў калійнай прамысловасці? Дзе іх рыхтуюць?


У фокусе абмеркавання: суверэнная Беларусь; сусветны калійны рынак, чырвонае золата хімічнай прамысловасці;» Беларуськалій " – нацыянальны здабытак Рэспублікі Беларусь, яго роля ў развіцці розных відаў гаспадарчай дзейнасці краіны; шахцёры-калійшчыкі; калійныя солі і сучасная медыцына.

У рамках кроку 3" мы дзейнічаем " вядучы і навучэнцы ацанілі актуальнасць размовы. Навучэнцам было прапанавана прыняць удзел у наступных мерапрыемствах: арганізацыі выставы тэхнічнай творчасці; складанні ментальнай карты «Хімія ў жыцці чалавека»; распрацоўцы рэкламнага плаката "прадукцыя НПЗ Беларусі"» складанні ТОП-5 дасягненняў у прамысловасці свайго рэгіёну; распрацоўцы рэкламы " Уражанні ад экскурсіі на прадпрыемства»; у конкурсе на лепшы рэкламны слоган для экскурсіі (напрыклад, «экскурсія, на якой не пазяхаеш») або слоган для прыцягнення навучэнцаў да наведвання прадпрыемства (напрыклад, «такога больш нідзе не ўбачыш!"); распрацоўцы рэкламных плакатаў прамысловых прадпрыемстваў для размяшчэння ў гарадскім транспарце.

АДЗІНЫ ДЗЕНЬ ІНФАРМАВАННЯ 27.10.2022 " ГОНАР ЗА БЕЛАРУСЬ. ДЗЯРЖАЎНАЯ СІСТЭМА ПРАВАВОЙ ІНФАРМАЦЫІ(АБ ЗАБЕСПЯЧЭННІ ПРАВА ГРАМАДЗЯН НА АТРЫМАННЕ ПОЎНАЙ, ДАКЛАДНАЙ І СВОЕЧАСОВАЙ ІНФАРМАЦЫІ)"

27.10.2022 года вучні 8-11 класаў прынялі ўдзел у кроку на тэму "Гонар за Беларусь. Дзяржаўная сістэма прававой інфармацыі (аб забеспячэнні права грамадзян на атрыманне поўнай, дакладнай i своечасовай прававой інфармацыі)"

У ходзе кроку 1"Мы даведваемся" вучні азнаёміліся са зместам інфармацыйных блокаў "Дзяржаўная сістэма прававой інфармацыі", "Па старонках дзіцячага прававога сайта mir.pravo.by".

У ходзе кроку 2 "Мы разважаем" у рамках першага інфармацыйнага блока "Дзяржаўная сиситема прававой інфармацыі «азнаёміліся са зместам сайта» ЭТАЛОН", мабільнага прыкладання "ЭТАЛОН-ONLINE" і абмеркавалі наступныя пытанні:

-Ці згодныя вы з сцвярджэннем «Права – неад'емная частка нашага жыцця»? Аргументуйце свой адказ.

- Што ўяўляе сабой дзяржаўная сістэма прававой інфармацыі?

- Як вы думаеце, чаму дзяржаўная сістэма прававой інфармацыі з'яўляецца найважнейшым інструментам устойлівага развіцця незалежнай Беларусі?

- Якая арганізацыя займаецца вядзеннем рэсурсаў дзяржаўнай сістэмы прававой інфармацыі?

- З якой мэтай цэнтрам распрацавана інфармацыйна-пошукавая сістэма»ЭТАЛОН-ONLINE"? Якая інфармацыя ў ёй змяшчаецца?

- Больш за 20 гадоў таму Нацыянальны Цэнтр прававой інфармацыі выступіў ініцыятарам стварэння публічных цэнтраў прававой інфармацыі на базе агульнадаступных бібліятэк. У цяперашні час у Рэспубліцы адкрыта 628 такіх цэнтраў. Як вы думаеце, чаму Публічныя цэнтры прававой інфармацыі арганізаваны менавіта на базе агульнадаступных бібліятэк?

У фокусе абмеркавання: Канстытуцыя Рэспублікі Беларусь, прававая культура грамадзян, Нацыянальная сістэма прававой інфармацыі –гонар незалежнай Беларусі,каардынацыя дзейнасці і развіцця дзяржаўнай сістэмы прававой інфармацыі, забеспячэнне даступнасці прававой інфармацыі для ўсіх, дзяржаўныя інфармацыйна-прававыя рэсурсы,фарміраванне ў грамадзян прававых ведаў, навыкаў правамерных паводзін, паважлівых адносін да права, аказанне грамадзянам дапамогі ў пошуку прававой інфармацыі.

 

У рамках другога інфармацыйнага блока "па старонках дзіцячага прававога сайта mir.pravo.by" навучэнцы адказалі на наступныя пытанні:

- Ці ведаеце вы, на якім сайце дзеці і падлеткі, бацькі і настаўнікі могуць атрымаць прававую інфармацыю?

- Калі і з якой мэтай створаны Дзіцячы прававы сайт?

- Як вы думаеце, патрэбен липравовой сайт дзецям? Аргументуйце адказ.

На дзіцячым прававым сайце прадастаўлена магчымасць атрымання вольнага доступу да тэматычнага банку дадзеных «свет права», які змяшчае асноўныя заканадаўчыя акты, якія тычацца правоў дзяцей у нашай краіне. Ці даводзілася Вам карыстацца гэтым банкам дадзеных?

- Якую інфармацыю можна знайсці ў інфармацыйна-тэматычным раздзеле дзіцячага прававога сайта»прававая бібліятэка"?

- Адказы на якія пытанні можна атрымаць у раздзеле дзіцячага прававога сайта»Карысная інфармацыя"?

- Якой інфармацыяй з гэтага сайта вы ўжо карысталіся?

- Калі хто-небудзь з вас прымаў удзел у гульнях, віктарынах і конкурсах сайта, Падзяліцеся сваімі ўражаннямі.

На рэсурсе ўкаранёны прававыя сэрвісы, дзе пры дапамозе зваротнай сувязі ёсць магчымасць задаць пытанне рэдактару сайта або перайсці на прававы форум Беларусі, у раздзел «прававое кансультаванне непаўналетніх», наведаць «віртуальную прыёмную» Нацыянальнай камісіі па правах дзіцяці, і задаць пытанне медыятару. Як вы лічыце, наколькі гэтыя сэрвісы актуальныя для сучасных дзяцей і падлеткаў?

У рамках штогадовай акцыі» Мы-грамадзяне Беларусі «14 – гадовым юнакам і дзяўчатам урачыста ўручаюць пашпарты грамадзян Рэспублікі Беларусь і падарункавае выданне»Я-грамадзянін Рэспублікі Беларусь". У гэтай кнізе ёсць электроннае дадатак «я і Закон", у якім можна знайсці адказы на самыя розныя пытанні з вобласці права:

З якога ўзросту і як можна стаць бізнэсмэнам?
Як атрымаць вадзіцельскае пасведчанне непаўналетняму?
Як вырашаць канфлікты ў школе?
Ці можна падлетку знаходзіцца на вуліцы ў начны час сутак (з 23 да 6 гадзін)?
Як уладкавацца на працу падлетку?
З якога ўзросту наступае адміністрацыйная адказнасць непаўналетняга?
У рамках другога інфармацыйнага блока "па старонках дзіцячага прававога сайта mir.pravo.by" навучэнцы азнаёміліся з галоўнай старонкай сайта і яго асноўнымі часткамі ў рэжыме анлайн.

У рамках кроку 3 "Мы дзейнічаем" вядучы і вучні падвялі вынікі сённяшняй размовы абмеркаваўшы наступныя пытанні:

- Наколькі актуальная для вас тэма сённяшняй размовы?

- Чаму важна валодаць афіцыйнай і самай актуальнай прававой інфармацыяй?

- Якой прававой інфармацыі вам не хапае? Аб чым у галіне права вы хацелі б ведаць больш?

Вучням было прапанавана скласці ТОП-5 дасягненняў НЦПІ ў галіне прававой інфарматызацыі; прыняць удзел у штогадовым прававым турніры «сіла Закона»; зрабіць крок насустрач НЦПІ і прыняць удзел у святочным чэленджы да 25 – годдзя арганізацыі «Падары падарунак НЦПІ-атрымай падарунак сам». Навучэнцы нашай школы падпісалі на акаўнты mir.pravo.by у Instagram і (або) TikTok.

АДЗІНЫ ДЗЕНЬ ІНФАРМАВАННЯ 22.09.2022 " ГОНАР ЗА БЕЛАРУСЬ. АКТЫЎНАЕ ЛЕТА АКТЫЎНАГА ГРАМАДЗЯНІНА" 

22.09.2022 года вучні 8-11 класаў прынялі ўдзел у кроку на тэму «Гонар за Беларусь. Актыўнае лета актыўнага грамадзяніна»

У ходзе кроку 1 "Мы даведаемся" вучні азнаёміліся са зместам інфармацыйных блокаў: "Адзін маршрут – агульная памяць", "Лета – час дзейнічаць: ад зарадкі да працоўных рэкордаў".

У ходзе кроку 2 "Мы разважаем" у рамках першага інфармацыйнага блока "Адзін маршрут – агульная памяць" вучні абмеркавалі наступныя пытанні:


Як вы разумееце словы Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь А. Р. Лукашэнкі, што "прыйшоў час моладзі прымаць эстафету ў старэйшых пакаленняў і падтрымліваць Вечны агонь гэтай памяці"»
Як вы лічыце, якая асноўная ідэя (мэта) праекта "Цягнік Памяці"?
Хто з'яўляўся ініцыятарам і ўдзельнікамі гэтага праекта?У чым яго асаблівасці?
Для ажыццяўлення праекта абраны маршрут Брэст-Гродна-Віцебск-Смаленск – Ржэў – Вязьма – Кубінка – Масква-Санкт – Пецярбург – Вялікі Ноўгарад – Пскоў – Орша – Магілёў – Гомель-Мінск; праект злучае дзве даты: 22 чэрвеня і 3 ліпеня.Як вы думаеце, з чым гэта звязана?
Які маршрут маглі б прапанаваць вы для працягу праекта?
Што на вас зрабіла асаблівае ўражанне пры знаёмстве з гэтым праектам? Чым запомніўся гэты праект?
Як вы думаеце, наколькі важныя такія праекты для маладога пакалення нашай краіны?
У фокусе абмеркавання: патрыятызм, пачуццё гонару за гераічнае мінулае свайго народа,сваіх родных і блізкіх, павага да гісторыі і пачуццё таварыства, мір і сяброўства як вечныя каштоўнасці, ўсведамленне каштоўнасці Перамогі, гістарычная праўда, гістарычная памяць, пераемнасць пакаленняў.

У рамках другога інфармацыйнага блока "Лета - час дзейнічаць» ад зарадкі да працоўных рэкордаў" навучэнцы адказалі на наступныя пытанні:

Раскажыце, як вы звычайна праводзіце свае вакацыі.
У рамках рэспубліканскай інфармацыйна-асветніцкай акцыі «крок да поспеху» гэтым летам у хлопцаў, якія адпачываюць у дзіцячых аздараўленчых лагерах і санаторыях, была магчымасць пагутарыць з людзьмі, якія дамагліся поспеху ў розных сферах дзейнасці (культуры, спорце, адукацыі, ахове правапарадку, журналістыцы, бізнесе і многіх іншых). Як вы лічыце, якая мэта гэтай акцыі?
Ці згодныя вы з меркаваннем, што "... асобасны поспех-гэта адзін са складнікаў паспяховага развіцця беларускай дзяржавы"» Аргументуйце адказ.
Калі хто-небудзь з вас адпачываў у аздараўленчых загарадных установах, дзе праводзілася акцыя, раскажыце, што на вас зрабіла асаблівае ўражанне.
Падзяліцеся свае меркаваннем, як зрабіць летнія вакацыі па-сапраўднаму цікавымі.
Многія хлопцы аддаюць перавагу ў перыяд летніх канікул працаваць. Якія магчымасці прадастаўляюцца падлеткам для працы падчас канікул? Кім можа працаваць падлетак?
Як вы думаеце, чаму сярод моладзі ў канікулярны час папулярныя будатрады?
У фокусе абмеркавання: гонар за сваю краіну, за людзей, якія дамагліся поспехаў у розных сферах дзейнасці, матывацыя асобаснага росту ў падлеткаў, прафесійная арыентацыя, актыўная жыццёвая пазіцыя, працоўныя вакацыі.

У ходзе кроку 3 "Мы дзейнічаем" вучні падвялі вынікі размовы. Ім было прапанавана скласці памяткі» як правільна арганізаваць канікулы «альбо стварыць буклет» канікулы з карысцю «або»100 ідэй: як правясці лета".

 

 

 

 

АДЗІНЫ ДЗЕНЬ ІНФАРМАВАННЯ 16.06.2022 "АД АКТЫЎНАЙ САЦЫЯЛЬНАЙ ПАЗІЦЫІ ДА САЦЫЯЛЬНА ЗНАЧНАЙ ДЗЕЙНАСЦІ" (АБ РАЗВІЦЦІ І ПАДТРЫМЦЫ ДЗІЦЯЧЫХ І МОЛАДЗЕВЫ ІНІЦЫЯТЫЎ)

16.06.2022 у лагеры "Чамучкі" прайшоў крок на тэму "Ад актыўнай грамадзянскай пазіцыі да сацыяльна значнай дзейнасці" (аб развіцці і падтрымцы дзіцячых і моладзевых ініцыятыў).

У фокусе абмеркавання былі пытанні дзяржаўнай маладзёжнай палітыкі, моладзевага руху, дзіцячых і моладзевых арганізацыі ў Рэспубліцы Беларусь, падтрымкі ініцыятыў, паспяховай сацыялізацыі, інавацыйнага патэнцыялу маладых людзей, грамадзянскай адказнасці.Сёння ў нашым грамадстве выразна сфармаваўся запыт на сацыяльна актыўных і адказных людзей, на дзіцячую і маладзёжную ініцыятыву. За час навучання ў школе хлопцы павінна стаць асобамі з актыўнай сацыяльнай пазіцыяй.

       

АДЗІНЫ ДЗЕНЬ ІНФАРМАВАННЯ 09.06.2022 "ПРАВА НА АДПАЧЫНАК І АЗДАРАЎЛЕННЕ"

09.06.2022 у лагеры "Чамучки" прайшоў крок на тэму "Права на адпачынак і аздараўленне".

У ходзе кроку 1. "Мы даведаемся " хлопцы даведаліся, што выхаваўча-аздараўленчая ўстанова адукацыі ўяўляе максімальныя ўмовы для задавальнення патрэбнасці ў аздараўленні і адпачынку дзяцей, развіцця іх творчых, лідэрскіх здольнасцяў. Аздараўленчы лагер, адукацыйна-аздараўленчы цэнтр – гэта сфера актыўнага адпачынку дзіцяці, гэта новы свет, які дапамагае пашырыць сацыяльны вопыт, вопыт творчай дзейнасці з сябрамі і дарослымі.

Адна з прыярытэтных задач, якія стаяць сёння перад дзяржавай, - прадастаўленне сацыяльных гарантый, якія забяспечваюць захаванне і ўмацаванне здароўя людзей. Менавіта таму такая вялікая ўвага надаецца развіццю ў Беларусі сістэмы аздараўлення і санаторна-курортнага лячэння. Дзяржаўная сістэма санаторнага лячэння і аздараўлення насельніцтва дазваляе ў цэлым забяспечыць сацыяльныя гарантыі насельніцтву, захаваць і ўмацаваць здароўе нацыі. Дзякуючы дзяржаўнаму рэгуляванню ў гэтай сферы захавана сетка санаторных і аздараўленчых арганізацый Рэспублікі, забяспечана іх круглагадовае функцыянаванне, палепшана матэрыяльнае становішча. Дадзеная галіна рэсурсаёмістая і ў яе штогод накіроўваюцца значныя сродкі з рэспубліканскага бюджэту і Фонду сацыяльнай абароны насельніцтва Мінпрацы і сацабароны, іншых крыніц. У цяперашні час у Рэспубліцы функцыянуюць 306 санаторна-курортных і аздараўленчых арганізацый на 66 тыс.месцаў, з іх: 106 санаторна-курортных на 29 тыс. месцаў і 200 аздараўленчых на 37 тыс. месцаў. Наяўныя магчымасці дазваляюць штогод забяспечваць санаторна-курортным лячэннем і аздараўленнем каля 1 млн.300 тыс. чалавек.

               

У ходзе кроку 2. "Мы разважаем" дзеці выказаліся і пракаментавалі, абмеркавалі прымаўкі: "хто добра працуе – той добра адпачывае", "бесталковы адпачынак стамляе горш працы", "хто не працуе, той адпачынку не ведае".

У ходзе кроку 3. "Мы дзейнічаем!" дзеці выканалі практыкаванне "эфектыўны адпачынак " і склалі спіс цікавых і карысных заняткаў летам.

АДЗІНЫ ДЗЕНЬ ІНФАРМАВАННЯ 26.05.2022 " ГОНАР ЗА БЕЛАРУСЬ. ВЫРАБЛЕНА БЕЛАРУСАМІ " (АБ РАЗВІЦЦІ ХАРЧОВАЙ ПРАМЫСЛОВАСЦІ)

26.05.2022 года навучэнцы 8-11 класаў прынялі ўдзел у кроку на тэму «гонар за Беларусь. Выраблена беларусамі (аб развіцці харчовай прамысловасці)»

Падчас кроку 1 "мМ даведаемся"  вучні  азнаёміліся са зместам двух інфармацыйных блокаў» забеспячэнне харчовай бяспекі – адзін з прыярытэтаў дзяржаўнай сацыяльна-эканамічнай палітыкі Беларусі«;»якасная прадукцыя, рацыянальнае харчаванне – залог здароўя нацыі, дабрабыту ў краіне".

У ходзе кроку 2 "Мы разважаем" у рамках першага інфармацыйнага блока» забеспячэнне харчовай бяспекі – адзін з прыярытэтаў дзяржаўнай сацыяльна-эканамічнай палітыкі Беларусі " Старшакласнікі абмеркавалі наступныя пытанні:

Назавіце найбуйнейшыя галіны харчовай прамысловасці Беларусі.
Якая, на вашу думку, роля харчовай прамысловасці ў забеспячэнні незалежнасці суверэннай Беларусі?
Якія факты сведчаць аб высокім узроўні вытворчасці прадуктаў харчавання для задавальнення ўнутранага рынку?
Беларусь па вытворчасці асноўных відаў харчавання на душу насельніцтва займае лідзіруючыя пазіцыі сярод краін СНД. У якіх галінах харчовай прамысловасці Беларусь займае лідзіруючыя пазіцыі ў свеце?
Прывядзіце факты, якія даказваюць, што беларускія прадукты харчовай прамысловасці карыстаюцца попытам у розных краінах свету.
Якую інфармацыю можна атрымаць пры наяўнасці на прадукцыі спецыяльнага QR-кодаMadeinBelarus?
Беларусь паставіла перад сабой задачу зрабіць якасць і бяспеку айчынных прадуктаў харчавання нацыянальным брэндам. Якіх поспехаў, па вашаму думку, ужо ўдалося дасягнуць у вырашэнні гэтай задачы? Праілюструю адказ фактамі.
Назавіце вядомыя вам беларускія брэнды харчовай прамысловасці. Прадукцыі якіх беларускіх кампаній аддаеце перавагу вы? Чым яна вас прыцягвае?


У фокусе абмеркавання: харчовая бяспека краіны, развіццё харчовай прамысловасці; высакаякасная прадукцыя пад маркай «Зроблена ў Беларусі»; экспартна арыентаваная эканоміка; асартымент мясной,малочнай прамысловасці; дынамічнае развіццё харчовай галіны; брэнды харчовай прамысловасці; задавальненне ўнутранага рынку; лідары малочнай і мясной галіны Беларусі; кандытарская галіна; мукамольна-крупяная прадукцыя; шырокі асартымент прадуктаў, канкурэнтаздольнасць айчынных харчовых прадуктаў; сувязь харчовай прамысловасці з навукай і сучаснымі тэхналогіямі.

У рамках другога інфармацыйнага блока» якасная прадукцыя, рацыянальнае харчаванне – залог здароўя нацыі, дабрабыту ў краіне " навучэнцы абмеркавалі наступныя пытанні:

Асноўнымі фактарамі, якія ўплываюць на здароўе, з'яўляюцца экалогія, лад жыцця, рэжым працы і сну, заняткі спортам, рэжым харчавання і прадукты харчавання. А як вы думаеце, што з названага больш за ўсё адбіваецца на агульным стане арганізма, на здароўе?
Што, па вашаму думку, азначаюць паняцці «якаснае харчаванне», «здаровае харчаванне»?
Чаму ў Беларусі якаснаму харчаванню і актыўнага ладу жыцця надаецца асаблівая ўвага?
Як вы лічыце, чаму ў нашай рэспубліцы надаецца пільную ўвагу якасці і бяспекі айчынных прадуктаў харчавання?
Беларусь паставіла перад сабой задачу зрабіць якасць і бяспеку айчынных прадуктаў харчавання нацыянальным брэндам,выйсці на новы ўзровень вытворчасці – выпуск прадуктаў аздараўленчага дзеяння. Якіх поспехаў, па вашаму думку, ужо ўдалося дасягнуць у вырашэнні гэтай задачы? Праілюструю адказ фактамі.
Як вы лічыце, якая мэта сертыфікацыі харчовай прадукцыі?
На што трэба звяртаць асаблівую ўвагу пры куплі прадуктаў харчавання?
Як выбіраць прадукты, арыентуючыся на здаровы лад жыцця?
Якая арганізацыя ў нашай краіне забяспечвае дзяржаўны кантроль і нагляд у галіне забеспячэння якасці і бяспекі харчовай сыравіны і харчовых прадуктаў?
Аб карысці правільнага харчавання людзі ведалі спакон веку. І хоць у яго аснову кожнае пакаленне ўкладвала асаблівы сэнс, некаторыя вялікія ісціны заставаліся нязменнымі і актуальнымі і па гэты дзень. Народныя прыказкі і прымаўкі абвяшчаюць: «не ў меру ежа –хвароба і бяда», «залішняя слодыч пушчы горычы», «калі шмат з'ясі, то і мёд горкім падасца», «сябра даведаешся ў бядзе, а абжору ў ежы», «правільна лечыць той, хто правільна корміць», «Здароўе блізка: шукай яго ў місцы». Як вы лічыце, які сэнс закладзены ў дадзеных прыказках і прымаўках?
Якія часта дапускаюцца памылкі ў харчаванні вы можаце назваць?
Ці згодныя вы з выказваннем: рацыянальнае харчаванне – важная складнік здаровага ладу жыцця. Аргументуйце свой адказ.
Аднойчы Сакрата спыталі: «што з'яўляецца для чалавека найбольш каштоўным і важным у жыцці – багацце ці слава?». Вялікі мудрэц адказаў: "ні багацце, ні слава не робяць яшчэ чалавека шчаслівым. Здаровы жабрак шчаслівейшы за хворага караля». Як вы разумееце адказ Сакрата?

У фокусе абмеркавання: здароўе нацыі; экалагічна чыстыя, якасныя прадукты; дзяржаўны кантроль і нагляд у галіне забеспячэння якасці і бяспекі харчовай сыравіны і харчовых прадуктаў; сістэма дасягнення якасці прадуктаў; кантроль якасці сыравіны і прадуктаў; прадукты аздараўленчага дзеяння;правілы здаровага харчавання; паўнавартаснае харчаванне, якаснае, рацыянальнае харчаванне; актыўны лад жыцця, прынцыпы рацыянальнага харчавання.

                

У ходзе кроку 3 "Мы дзейнічаем " вучням было прапанавана скласці ТОП 5 дасягненняў у галіне вытворчасці прадуктаў харчавання, якімі могуць ганарыцца беларусы; прыняць удзел у конкурсе відэаролікаў аб здаровым харчаванні; падрыхтаваць відэаінтэрв'ю са спецыялістамі ў сферы захавання здароўя іфармавання здаровага ладу жыцця (дыетолаг, урач-педыятр, касметолаг, фітнес-трэнер).

     

АДЗІНЫ ДЗЕНЬ ІНФАРМАВАННЯ 28.04.2022

"ГОНАР ЗА БЕЛАРУСЬ. ВЫРАШЧАНА Ў БЕЛАРУСІ

(АБ РАЗВІЦЦІ СЕЛЬСКАЙ ГАСПАДАРКІ)»

28.04.2022 года вучні 8-11 класаў прынялі ўдзел у Кроку на тэму «Гонар за Беларусь. Вырашчана ў Беларусі (аб развіцці сельскай гаспадаркі)»
Падчас кроку 1 "мы даведаемся" навучэнцы азнаёміліся са зместам двух інфармацыйных блокаў "Сельская гаспадарка Рэспублікі Беларусь-найважнейшая галіна эканомікі краіны«,»за моладдзю – будучыня сельскай гаспадаркі, будучыня краіны".

У рамках першага інфармацыйнага блока "Сельская гаспадарка Рэспублікі Беларусь-найважнейшая галіна эканомікі краіны" навучэнцы наведалі машынна-трактарны парк ААТ "Відамлянскае". Падчас экскурсіі кіраўнік гаспадаркі Страпко Міхаіл Мікалаевіч пераканаў навучэнцаў, што «машынны двор – сэрца гаспадаркі», без спраўнай тэхнікі немагчыма ў поўным аб'ёме выконваць сельскагаспадарчыя работы. Сумесна з Міхаілам Мікалаевічам Старшакласнікі абмеркавалі наступныя пытанні:

Якую ролю адыгрывае Сельская гаспадарка ў эканоміцы краіны?
Назавіце формы гаспадарання ў сельскай гаспадарцы Рэспублікі Беларусь.
Як вы думаеце, у чым перспектыўнасць стварэння аграхолдынгі? Назавіце найбуйнейшыя ў сваім рэгіёне.
Якая роля фермерскіх гаспадарак у эканоміцы краіны?
Як прыродныя ўмовы ўплываюць на спецыялізацыю сельскай гаспадаркі ў Беларусі?
Якія вырошчваюць збожжавыя культуры ў нашай краіне?
Як вы думаеце, чаму Прэзідэнт Рэспублікі Беларусь А. Р. Лукашэнка назваў збожжа новым золатам ці нафтай?
Якія галіны жывёлагадоўлі развітыя ў Беларусі і чаму?
Якія сельскагаспадарчыя культуры вырошчваюцца ў вашай мясцовасці? Як вы думаеце, чаму быў зроблены выбар у іх карысць?
Якія паказчыкі сведчаць аб паспяховым развіцці сельскай гаспадаркі Беларусі?
У якіх галінах сельскай гаспадаркі Беларусь займае лідзіруючыя месцы ў СНД, у свеце? Прывядзіце факты.
Ці згодныя вы з тым, што «сучаснае сельская гаспадарка – гэта аўтаматызаваная сістэма»? Аргументуйце свой адказ.
Прэзідэнт Рэспублікі Беларусь А. Р. Лукашэнка на рэспубліканскім семінары-нарадзе «аб развіцці сяла і павышэнні эфектыўнасці аграрнай галіны "адзначыў, што «задача навукоўцаў – узяць» пад каўпак тэхналогій»ўсе сельгаспрадпрыемствы краіны". Як вы думаеце, чаму акцэнт зроблены на неабходнасць навуковага падыходу ў аграрнай сферы?
Чым унікальная для нашай краіны дзейнасць Беларускай нацыянальнай біятэхналагічнай карпарацыі (БНБК)?
Чаму пасяўная кампанія для Беларусі сёлета важная як ніколі?
У фокусе абмеркавання: Сельская гаспадарка як адна з найважнейшых галін эканомікі Беларусі, развіццё сельскай гаспадаркі Беларусі, асаблівасці вырошчвання збожжавых культур, перспектывы развіцця жывёлагадоўлі, Аўтаматызацыя сучаснага сельскай гаспадаркі, стаўка на навуку ў развіцці сельскагаспадарчай галіны, роля агракомплексаў, фермерскіх гаспадарак у развіцці эканомікі краіны, удасканаленне сельскагаспадарчай тэхнікі, фестываль-кірмаш працаўнікоў вёскі «Дажынкі», сацыяльнае развіццё вёскі, якасна новыя ўмовы жыцця ў сельскай мясцовасці, гераізм сельскіх працаўнікоў.

Во втором информационном блоке «За молодежью – будущее сельского хозяйства, будущее страны» учащиеся обсудили следующие вопросы:

  • Согласны ли с вы выражением «Земля – наше национальное богатство, от того, насколько правильно мы ею распорядимся, зависит наше будущее»? Аргументируйте ответ.
  • Ежегодно в третье воскресенье ноября свой профессиональный праздник отмечают работники сельского хозяйства и перерабатывающей промышленности агропромышленного комплекса. Как вы думаете, с какой целью проводится этот праздник в данное время?
  • Докажите, чтосельское хозяйство – современная и перспективная отрасль.
  • Расскажите, что вы знаете о Героях Беларуси: А.И. Дубко, М.А. Карчмите, В.И. Кремко, В.А. Ревяко, внесших большой вклад в развитие сельскохозяйственной отрасти нашей страны.
  • Назовите имена знаменитых тружеников сельского хозяйства своего региона.
  • Что предпринимается государством, чтобы «жизнь в деревне ни в чем не уступала городской»? Приведите примеры.
  • Как вы считаете, что должен знать и уметь, к чему должен быть готов человек, посвятивший себя работе в сельском хозяйстве?
  • Какие вы знаете профессии, связанные с работой в агропромышленном комплексе? Какие профессии востребованы в настоящее время в сельском хозяйстве?
  • Какие учреждения образования готовят специалистов в области сельского хозяйства?
  • Во многих учреждениях общего среднего образования созданы классы аграрной направленности. Как вы считаете, какова их цель?
  • Расскажите, что вы знаете об изобретенииДарьи Вериго, учащейся гимназии № 41 г. Минска, победителя проекта «100 идей для Беларуси» в номинации «Агропромышленные технологии и фермерство»?
  • Если вы принимали участие в дистанционной олимпиаде «Агромир» или конкурсе «Агрополия», поделитесь своими впечатлениями.
  • Как вы понимаете выражение: «Смысл жизни в том, что останется после нас»?

Информация озвученная ведущими является весьма актуальной для наших учащихся, так как в 2021/2022 учебному году в школе действуют 2 агро-группы на баз 10 и 11 классов.

В фокусе обсуждения: активная гражданская позиция, уважение к людям труда, престиж аграрных профессий, особенности труда в области сельского хозяйства, требования к личностным качествам тружеников аграрного сектора, возможность внести свой вклад в развитие аграрной области.

В ходе ШАГа 3 «МЫ ДЕЙСТВУЕМ» учащиеся обозначили актуальность сегодняшнего разговора и  составили ТОП‑5 достижений сельхозпредприятий региона за последние 25 лет.

АДЗІНЫ ДЗЕНЬ ІНФАРМАВАННЯ 24.03.2022

"БЕЛАРУСЬ - КРАІНА МІРУ, ДРУЖБЫ І ДОБРАСУСЕДСТВА"

24.03.2022 года вучні 8-11 класаў прынялі ўдзел у Кроку на тэму «Беларусь – краіна міру, дружбы і добрасуседства».

Згодна з артыкулам 18 Канстытуцыі нашай краіны адзначана, што»Рэспубліка Беларусь у сваёй знешняй палітыцы зыходзіць з прынцыпаў роўнасці дзяржаў, непрымянення сілы або пагрозы сілай, непарушнасці межаў, мірнага ўрэгулявання спрэчак, неўмяшання ва ўнутраныя справы і іншых агульнапрызнаных прынцыпаў і нормаў міжнароднага права". Дадзены артыкул у новай рэдакцыі дапоўнены наступнай фразай:»Рэспубліка Беларусь выключае ваенную агрэсію са сваёй тэрыторыі ў дачыненні да іншых дзяржаў".

Прэзідэнт Рэспублікі Беларусь А. Р. Лукашэнка на ўрачыстай цырымоніі падпісання рашэння рэспубліканскага рэферэндуму адзначыў: "Мы ўпісалі новую старонку ў гісторыі суверэннай Беларусі. 27 лютага 2022 года адбыўся рэспубліканскі рэферэндум. Абсалютная большасць грамадзян падтрымала прапанаваныя канстытуцыйныя папраўкі. А гэта значыць, што падзея ўвойдзе ў падручнікі як чарговая вяха развіцця суверэннай краіны. І вельмі сімвалічна, што абноўлены Асноўны закон уступіць у сілу 15 сакавіка-У Дзень Канстытуцыі Рэспублікі Беларусь. Народ Беларусі зрабіў свой выбар. Выбар у карысць эвалюцыйных пераўтварэнняў палітычнай сістэмы. Дэмакратычна, у адпаведнасці з нашымі беларускімі законамі. Народ праявіў мудрасць і нацыянальную сталасць…

Сёння, калі хочаце, гэта адзіна правільны шлях да захавання свайго суверэннага права жыць і развівацца як нацыя на сваёй гістарычнай зямлі. Дадзенае права заклікала аберагаць прынятая намі новая Канстытуцыя Беларусі!..». Кіраўнік дзяржавы адзначыў, што «мы зрабілі акцэнт на міралюбнай палітыцы...».

Вучні абмеркавалі наступныя пытанні:

Якімі словамі пачынаецца Дзяржаўны гімн Рэспублікі Беларусь? Пра што кажуць гэтыя словы?
Як вы разумееце словы Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь " калі мы хочам захаваць краіну ў гэты востры перыяд мы павінны займацца кожнай сваёй справай?
Як кожны з нас можа змяніць свет да лепшага? Што дапаможа нам справіцца з любой бядой? З чаго пачынаецца адзінства народа?
Мы жывем у актыўна развіваецца інфармацыйным грамадстве, калі патокі інфармацыі становяцца ўсё больш насычанымі і кожнаму грамадзяніну важна разумець, як арыентавацца ў гэтым патоку, якую інфармацыю лічыць дакладнай. Навучэнцам было прапанавана азнаёміцца з памяткамі:

"Правяраем дакладнасць і надзейнасць інфармацыі»
"На што неабходна звярнуць увагу пры чытанні навін (як распазнаць фэйкі» "" як аддзяліць факты ад меркаванняў у медыя»
"Памятка па бяспецы ў сетцы»
"Памятка для праверкі фатаграфіі ў сетцы»

АДЗІНЫ ДЗЕНЬ ІНФАРМАВАННЯ 24.02.2022

"ГОНАР ЗА БЕЛАРУСЬ. НА ВАРЦЕ НАЦЫЯНАЛЬНАЙ БЯСПЕКІ І СУВЕРЭНІТЭТУ (АБ УЗБРОЕНЫХ СІЛАХ, ПАМЕЖНАЙ СЛУЖБЫ, МЫТНАЙ СЛУЖБЫ, МНС)"

24.02.2022 года вучні 8-11 класаў прынялі ўдзел у Кроку на тэму "Гонар за Беларусь. На варце нацыянальнай бяспекі і суверэнітэту» (аб Узброеных сілах, Памежнай службы, Мытнай службы, МНС)".

У ходзе кроку 1 "Мы даведваемся" вучні азнаёміліся са зместам трох інфармацыйных блокаў: "Узброеныя Сілы Беларусі-гарант нацыянальнай бяспекі краіны»; «межы Беларусі пад надзейнай абаронай»; "Міністэрства па надзвычайных сітуацыях Рэспублікі Беларусь: дапамога побач".

Падчас кроку 2 "Мы разважаем" вучні абмеркавалі пытанні інфармацыйнага блока»Узброеныя Сілы Беларусі – гарант нацыянальнай бяспекі краіны":

Як вы лічыце, чаму ў цяперашні час у Рэспубліцы Беларусь надаецца вялікая ўвага пытанням абараназдольнасці? Чаму мірнай Беларусі неабходна падтрымліваць баяздольнасць арміі?
Якія факты сведчаць пра ўзмацненне беларускага ваенна-навуковай і ваенна-адукацыйнага комплексу ў ходзе рэфармавання арміі?
Што вы ведаеце аб міжнародных армейскіх гульнях і спаборніцтвах? Якія дасягненні беларускіх ваеннаслужачых у гэтых спаборніцтвах? Як вы думаеце, аб чым сведчыць той факт, што ў беларускіх камандах высокае прафесійнае майстэрства дэманструюць вайскоўцы тэрміновай службы?
Якімі дасягненнямі ва ўмацаванні абараназдольнасці краіны могуць ганарыцца беларусы?
Ва Узброеных Сілах Беларусі сфарміраваны асобны спецыялізаваны пошукавы батальён. Якую місію ён выконвае? Раскажыце, што вы ведаеце аб яго дзейнасці.
Якую яшчэ дзейнасць ажыццяўляе армія ў мірны час?
Якія факты сведчаць аб тым, што спорту ў беларускай арміі надаецца вялікая ўвага? Аргументуйце свой адказ.
Як вы лічыце, чаму ваенная служба ва ўсе часы была справай гонару, школай мужнасці і самаадданасці? Чаму служба ў шэрагах Узброеных Сіл-гэта святы абавязак і ганаровы абавязак грамадзян Рэспублікі Беларусь?
Перад навучэнцамі выступіў кіраўнік па ваенна-патрыятычным выхаванні, які распавёў старшакласнікам аб дзейнасці Узброеных Сіл Рэспублікі Беларусь, іх структуры, аб магчымасці атрымання ваеннай адукацыі ў Рэспубліцы Беларусь.

У фокусе абмеркавання: Узброеныя Сілы Рэспублікі Беларусь, Нацыянальная бяспека, абараназдольнасць арміі, армія і сучасныя тэхналогіі, абарона суверэнітэту і незалежнасці краіны, гатоўнасць да выканання грамадзянскага абавязку і канстытуцыйных абавязкаў па абароне Радзімы, гонар за сваю краіну, міралюбная палітыка, патрыятызм, гістарычная памяць, пошукавая дзейнасць, памяць аб абаронцах Айчыны і ахвярах войнаў, армія і вялікі спорт.

Былі абмеркаваныя пытанні інфармацыйнага блока»мяжы Беларусі пад надзейнай абаронай":

Пра што сведчыць той факт, што Беларусь-адна з нямногіх краін, мяжа якой намаляваная на дзяржаўным гербе?
Якімі якасцямі павінен валодаць памежнік сёння? Аргументуйце свой адказ.
Як вы лічыце, якія функцыі выконваюць кантрольна-прапускныя пункты? У чым заключаецца спецыфіка працы мытных органаў?
Бок аб Бок з памежнікамі і мытнікамі працуюць нашы чацвераногія сябры. Раскажыце, што вы ведаеце аб іх службе пры ахове мяжы, на мытні.
У чым асаблівасць кіналагічнай службы на мяжы? Як вы думаеце, якімі асобаснымі якасцямі павінен валодаць кінолаг?
Пракаментуйце выраз "надзейная і эфектыўна функцыянуе мяжа-адзін з вызначальных фактараў прывабнасці Беларусі як транзітнай дзяржавы"?
У фокусе абмеркавання: грамадзянская пазіцыя, захаванне памяці аб подзвігах пагранічнікаў, воінскія традыцыі, мытная служба, якасная і празрыстая лагістыка, прафесіяналізм, цыфравізацыя транспартных калідораў і аўтаматызацыя мытных аперацый, лагістычныя цэнтры, развіццё інфраструктуры ў пунктах пропуску, Інстытут пагранічнай службы Рэспублікі Беларусь.

Падчас інфармацыйнага блока "Міністэрства па надзвычайных сітуацыях Рэспублікі Беларусь: дапамога побач" навучэнцы адказвалі на наступныя пытанні:

Як вы лічыце, якія сітуацыі можна лічыць надзвычайнымі?
Як вы думаеце, чаму ўзнікла патрэба ў стварэнні МНС?
Якія падраздзялення ўключае ў сябе МНС?
Якія асноўныя задачы вырашае МНС Беларусі?
Як вы лічыце, чаму ў МНС надаюць вялікую ўвагу падрыхтоўцы высокакваліфікаваных кадраў, удасканаленню мадэляў адзення для ратавальнікаў, вытворчасці пажарнай і аварыйна-выратавальнай тэхнікі, мадэрнізацыі і будаўніцтву сучасных пажарных аварыйна-выратавальных частак?
Што, па вашаму думку, галоўнае ў працы выратавальніка?
Якімі якасцямі, на ваш погляд, павінен валодаць выратавальнік?
Ці здаралася вам сутыкацца з працай МНС? Калі так, то раскажыце, пры якіх абставінах.
Што вы ведаеце аб працы чатырохногіх ратавальнікаў?
Міністэрства па надзвычайных сітуацыях праводзіць мэтанакіраваную працу па стварэнні ў Рэспубліцы Беларусь адукацыйных цэнтраў бяспекі. Да цяперашняга часу ў Рэспубліцы функцыянуюць дзевяць такіх цэнтраў. Як вы думаеце, якая іх асноўная мэта?
Сёння мы маем нямала прыкладаў, калі навучэнцы ратуюць малых і сваіх аднагодкаў, неабыякавыя суседзі ці проста мінакі, не разважаючы кідаюцца на дапамогу якія трапілі ў бяду. Ці знаёмыя вам такія людзі? Калі так, то раскажыце пра іх.
Калі вы прымалі ўдзел у рэспубліканскіх конкурсах "Бяспечнае дзяцінства», «Школа бяспекі», "ратавальнікі вачыма дзяцей", рэспубліканскіх і міжнародных злётах юных ратавальнікаў-пажарных, Падзяліцеся сваімі ўражаннямі.
Перад навучэнцамі выступіў прадставіць Камянецкага раённага аддзела па надзвычайных сітуацыях Кохнік Генадзь Іванавіч. Генадзь Іванавіч расказаў аб асаблівасцях працы пажарнага, аб дзейнасці раённага аддзела, а таксама адказаў на пытанні навучэнцаў.

У фокусе абмеркавання: эфектыўная дзяржаўная сістэма папярэджання і ліквідацыі надзвычайных сітуацый, прафесіяналізм ратавальнікаў, універсальнасць прафесійных навыкаў, уменне хутка прымаць рашэнне ў экстрэмальных умовах, Праца ў камандзе, рашучасць, цягавітасць, эмацыйная ўстойлівасць, сіла духу, вернасць прафесіі, доўг, самаадданасць.

У ходзе кроку 3 "Мы дзейнічаем" пазначаная актуальнасць размовы навучэнцам прапанавана прыняць удзел у наступных мерапрыемствах:

рэспубліканскай спартакіядзе па праграме зімовага і летняга мнагабор'я "Абаронца Айчыны" сярод юнакоў дапрызыўнага і прызыўнога ўзросту ў рамках дзяржаўнага фізкультурна-аздараўленчага комплексу Рэспублікі Беларусь;
акцыях па добраўпарадкаванні мемарыялаў і помнікаў воінскай славы, надмагільных збудаванняў на воінскіх пахаваннях;
турысцкіх паходах, злётах, спаборніцтвах, а таксама "зорных паходах", экспедыцыях па месцах вайсковай славы;
стварэнні інтэрактыўнага плаката, прысвечанага дзейнасці службаў Міністэрства па надзвычайных сітуацыях Рэспублікі Беларусь у краіне (рэгіёне);
арганізацыі шэфства над удзельнікамі Вялікай Айчыннай вайны, працаўнікамі тылу і сем'ямі загінуўшых вайскоўцаў, ветэранамі працы, пажылымі людзьмі.

  

ЕДИНЫЙ ДЕНЬ ИНФОРМИРОВАНИЯ 24.02.2022

"ГОРДОСТЬ ЗА БЕЛАРУСЬ. НА СТРАЖЕ НАЦИОНАЛЬНОЙ БЕЗОПАСНОСТИ И СУВЕРЕНИТЕТА (О ВООРУЖЁННЫХ СИЛАХ, ПОГРАНИЧНОЙ СЛУЖБЕ, ТАМОЖЕННОЙ СЛУЖБЕ, МЧС)"

24.02.2022 года учащиеся 8-11 классов приняли участие в ШАГе на тему "Гордость за Беларусь. На страже национальной безопасности и суверенитета» (о Вооруженных силах, Пограничной службе, Таможенной службе, МЧС)".

В ходе ШАГа 1 «МЫ УЗНАЁМ» учащихся  ознакомились с содержанием  трёх информационных блоков: «Вооруженные силы Беларуси – гарант национальной безопасности страны»; «Границы Беларуси под надежной защитой»; «Министерство по чрезвычайным ситуациям Республики Беларусь: помощь рядом».

В ходе ШАГа 2 «МЫ РАЗМЫШЛЯЕМ» учащиеся обсудили вопросы информационного блока «Вооруженные силы Беларуси – гарант национальной безопасности страны»:

  • Как вы считаете, почему в настоящее время в Республике Беларусь уделяется большое внимание вопросам обороноспособности? Почему мирной Беларуси необходимо поддерживать боеспособность армии?
  • Какие факты свидетельствуют об усилении белорусского военно-научного и военно-образовательного комплекса в ходе реформирования армии?
  • Что вы знаете о международных армейских играх и соревнованиях? Каковы достижения белорусских военнослужащих в этих соревнованиях? Как вы думаете, о чем говорит тот факт, что в белорусских командах высокое профессиональное мастерство демонстрируют военнослужащие срочной службы?
  • Какими достижениями в укреплении обороноспособности страны могут гордиться белорусы?
  • В Вооруженных Силах Беларуси сформирован отдельный специализированный поисковый батальон. Какую миссию он выполняет? Расскажите, что вы знаете о его деятельности.
  • Какую еще деятельность осуществляет армия в мирное время?
  • Какие факты свидетельствуют о том, что спорту в белорусской армии уделяется большое внимание? Аргументируйте свой ответ.
  • Как вы считаете, почему военная служба во все времена была делом чести, школой мужества и самоотверженности? Почему служба в рядах Вооруженных Сил – это священный долг и почетная обязанность граждан Республики Беларусь?

Перед учащимися выступил руководитель по военно-патриотическому воспитанию, который рассказал старшеклассникам о деятельности Вооружённых Сил Республики Беларусь, их структуре, о возможности получения военного образования в Республике Беларусь.

В фокусе обсуждения: Вооруженные Силы Республики Беларусь, национальная безопасность, обороноспособность армии, армия и современные технологии, защита суверенитета и независимости страны, готовность к выполнению гражданского долга и конституционных обязанностей по защите Родины, гордость за свою страну, миролюбивая политика, патриотизм, историческая память, поисковая деятельность, память о защитниках Отечества и жертвах войн, армия и большой спорт.

Были обсуждены вопросы информационного блока «Границы Беларуси под надежной защитой»:

  • О чем свидетельствует тот факт, что Беларусь – одна из немногих стран, граница которой изображена на государственном гербе?
  • Какими качествами должен обладать пограничник сегодня? Аргументируйте свой ответ.
  • Как вы считаете, какие функции выполняют контрольно-пропускные пункты? В чем заключается специфика работы таможенных органов?
  • Бок о бок с пограничниками и таможенниками работают наши четвероногие друзья. Расскажите, что вы знаете об их службе при охране границы, на таможне.
  • В чем особенность кинологической службы на границе? Как вы думаете, какими личностными качествами должен обладать кинолог?
  • Прокомментируйте выражение «Надежная и эффективно функционирующая граница – один из определяющих факторов привлекательности Беларуси как транзитного государства»?

В фокусе обсуждения: гражданская позиция, сохранение памяти о подвигах пограничников, воинские традиции, таможенная служба, качественная и прозрачная логистика, профессионализм, цифровизация транспортных коридоров и автоматизация таможенных операций, логистические центры, развитие инфраструктуры в пунктах пропуска, институт пограничной службы Республики Беларусь.

В ходе информационного блока «Министерство по чрезвычайным ситуациям Республики Беларусь: помощь рядом» учащиеся отвечали на следующие вопросы:

  • Как вы считаете, какие ситуации можно считать чрезвычайными?
  • Как вы думаете, почему возникла потребность в создании МЧС?
  • Какие подразделения включает в себя МЧС?
  • Какие основные задачи решает МЧС Беларуси?
  • Как вы считаете, почему в МЧС уделяют огромное внимание подготовке высококвалифицированных кадров, совершенствованию моделей одежды для спасателей, производству пожарной и аварийно-спасательной техники, модернизации и строительству современных пожарных аварийно-спасательных частей?
  • Что, по вашему мнению, главное в работе спасателя?
  • Какими качествами, на ваш взгляд, должен обладать спасатель?
  • Случалось ли вам сталкиваться с работой МЧС? Если да, то расскажите, при каких обстоятельствах.
  • Что вы знаете о работе четвероногих спасателей?
  • Министерство по чрезвычайным ситуациям проводит целенаправленную работу по созданию в Республике Беларусь образовательных центров безопасности. К настоящему времени в республике функционируют девять таких центров. Как вы думаете, какова их основная цель?
  • Сегодня мы имеем немало примеров, когда учащиеся спасают малышей и своих сверстников, неравнодушные соседи или просто прохожие, не раздумывая бросаются на помощь попавшим в беду. Знакомы ли вам такие люди? Если да, то расскажите о них.
  • Если вы принимали участие в республиканских конкурсах «Безопасное детство», «Школа безопасности», «Спасатели глазами детей», республиканских и международных слетах юных спасателей-пожарных, поделитесь своими впечатлениями.

Перед учащимися выступил представить Каменецкого районного отдела по чрезвычайным ситуациям Кохник Геннадий Иванович. Геннадий Иванович рассказал об особенностях работы пожарного, о деятельности районного отдела, а также ответил на вопросы учащихся.

В фокусе обсуждения: эффективная государственная система предупреждения и ликвидации чрезвычайных ситуаций, профессионализм спасателей, универсальность профессиональных навыков, умение быстро принимать решение в экстремальных условиях, работа в команде, решительность, выносливость, эмоциональная устойчивость, сила духа, верность профессии, долг, самоотверженность.

В ходе ШАГа 3 «Мы действуем» обозначена актуальность разговора Учащимся предложено принять участие в следующих мероприятиях:

  • республиканской спартакиаде по программе зимнего и летнего многоборья «Защитник Отечества» среди юношей допризывного и призывного возраста в рамках Государственного физкультурно-оздоровительного комплекса Республики Беларусь;
  • акциях по благоустройству мемориалов и памятников воинской славы, надмогильных сооружений на воинских захоронениях;
  • туристских походах, слетах, соревнованиях, а также «звездных походах», экспедициях по местам воинской славы;
  • создании интерактивного плаката, посвященного деятельности служб Министерства по чрезвычайным ситуациям Республики Беларусь в стране (регионе);
  • организации шефства над участниками Великой Отечественной войны, тружениками тыла и семьями погибших военнослужащих, ветеранами труда, пожилыми людьми.

  

АДЗІНЫ ДЗЕНЬ ІНФАРМАВАННЯ 27.01.2022

"ГОНАР ЗА БЕЛАРУСЬ. СВЕТ МІЖКАНФЕСІЙНЫ, СВЕТ МІЖНАЦЫЯНАЛЬНЫ (АБ ПРЫЯРЫТЭТАХ КАНФЕСІЙНАЙ ПАЛІТЫКІ РЭСПУБЛІКІ БЕЛАРУСЬ)"

27.01.2022 года вучні 8-11 класаў прынялі ўдзел у Кроку на тэму "Гонар за Беларусь. Свет міжканфесійны, міжнацыянальны свет» (аб прыярытэтах канфесійнай палітыкі Рэспублікі Беларусь)"

У ходзе кроку 1 "Мы даведваемся" вучні азнаёміліся са зместам двух інфармацыйных блокаў: "прыярытэты канфесійнай палітыкі Рэспублікі Беларусь«;" Храм-помнік у гонар Усіх Святых і ў памяць аб ахвярах, выратаванні Айчыны нашай паслужылі, - месца духоўнага яднання".

У ходзе кроку 2 "Мы разважаем" навучэнцы абмеркавалі пытанні інфармацыйнага блока»прыярытэты канфесійнай палітыкі Рэспублікі Беларусь":

Як вы думаеце, на што накіравана канфесійная палітыка нашай дзяржавы?
Якія канфесіі ў Беларусі з'яўляюцца гістарычна традыцыйнымі? Якую ролю яны адыгралі ў гісторыі Беларусі? Аргументуйце свой адказ.
Што робіцца ў нашай краіне для падтрымання міжканфесійнай стабільнасці?
Што вы ведаеце аб сусветных рэлігіях?
У чым унікальнасць рэлігійнай сітуацыі ў нашай краіне?
Як вы думаеце, што павінна ляжаць у аснове міжнацыянальных адносін?
Як, па-вашаму, звязаны такія паняцці, як «талерантнасць» і «міжнацыянальныя адносіны»?
Ці можна сказаць, што горад Іўе ў Гарадзенскай вобласці стаў сімвалам беларускай рэлігійнай талерантнасці? Абгрунтуйце сваё меркаванне.
Наколькі актуальныя сёння, з вашага пункту гледжання, словы англійскага пісьменніка Герберта Уэлса "Наша сапраўдная нацыянальнасць-чалавек"?
Як вы лічыце, якія ўмовы, створаныя ў нашай краіне, спрыяюць захаванню згоды ў беларускім грамадстве?
Як вы разумееце словы Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь А. Р. Лукашэнка: «Палітыка міжнацыянальнага і міжканфесійнага міру – брэнд Беларусі»?
У фокусе абмеркавання: незалежная Беларусь, канфесійная палітыка Рэспублікі Беларусь; талерантнасць, гуманныя адносіны паміж людзьмі незалежна ад іх нацыянальнасці; міжнацыянальныя і міжканфесійныя адносіны; нацыянальная самасвядомасць, светаразуменне, мір на зямлі; верацярпімасць і адсутнасць канфліктаў на рэлігійнай глебе; дзейнасць рэлігійных арганізацый; права на свабоду сумлення і свабоду веравызнання, на сацыяльную справядлівасць, роўнасць, абарону правоў і інтарэсаў незалежна ад стаўлення да рэлігіі і рэлігійнай прыналежнасці; дыялог паміж канфесіямі на аснове павагі да правоў чалавека і рэлігійнай памяркоўнасці; канстытуцыйныя правы на свабоду сумлення і веравызнання; міжнацыянальны свет, міжканфесійны дыялог і добрасуседства ўсіх рэлігій.

Былі абмеркаваны пытанні інфармацыйнага блока «Храм-помнік у гонар Усіх Святых і ў памяць аб ахвярах, якія выратаванню Айчыны нашай паслужылі, – месца духоўнага яднання»:

Раскажыце, што вы ведаеце аб Храме-помніку ў гонар Усіх Святых і ў памяць аб ахвярах, якія выратаванню Айчыны нашай паслужылі?

Раскажыце, што вы ведаеце аб Храме-помніку ў гонар Усіх Святых і ў памяць аб ахвярах, якія выратаванню Айчыны нашай паслужылі?
У чым заключаецца ключавая ідэя канцэпцыі Храма-помніка ў гонар Усіх Святых і ў памяць аб ахвярах, выратаванні Айчыны нашай паслужылі?
Як вы думаеце, у чым унікальнасць крыпты храма? Аргументуйце свой адказ.
Што значыць для вас паняцце гістарычная памяць? Навошта яна неабходная чалавеку, народу? Аргументуйце свой адказ.
Калі хто-небудзь з вас наведваў экспазіцыю "Музей памяці" Храма-помніка ў гонар Усіх Святых і ў памяць аб ахвярах, выратаванні Айчыны нашай паслужылі, Падзяліцеся сваімі ўражаннямі.
Раскажыце аб культавых будынках рэлігійных арганізацый, якія знаходзяцца ў вашым рэгіёне, якія адносяцца да гістарычных помнікаў.


У фокусе абмеркавання: традыцыі, патрыятызм, духоўныя каштоўнасці; гістарычная і культурная памяць; захаванне гісторыка-культурнай спадчыны; прыклад мужнасці і стойкасці продкаў; міласэрнасць і гуманізм, міралюбнасць, паразуменне; дабрачынныя ініцыятывы, нацыянальныя святыні.

У ходзе кроку 3 "Мы дзейнічаем" пазначаная актуальнасць размовы навучэнцам прапанавана прыняць удзел у наступных мерапрыемствах:

у распрацоўцы цыкла музейных адукацыйных праграм "Спазнаем народы Беларусі і свету-спазнаем сябе", музейных урокаў "Культура і побыт народаў Беларусі«," традыцыі і звычаі народаў Беларусі " для розных узроставых груп навучэнцаў, накіраваных на раскрыццё разнастайнасці нацыянальных культур, на фарміраванне ў падлеткаў і моладзі павагі да традыцый, звычаяў і культуры розных нацыянальнасцяў;
у стварэнні тэматычных маршрутаў, экскурсійных праграм па святынях праваслаўнай культуры і правядзенне віртуальных экскурсій па ўнікальных аб'ектах культавай архітэктуры і помніках гісторыка-культурнай спадчыны Рэспублікі Беларусь (згодна з праграмай супрацоўніцтва паміж Міністэрствам адукацыі Рэспублікі Беларусь і Беларускай Праваслаўнай Царквой на 2020-2025 гады);
у арганізацыі серыі адукацыйных, культурных, спартыўных мерапрыемстваў, прысвечаных традыцыям розных народаў, якія пражываюць у рэгіёне правядзення мерапрыемстваў: Творчая майстэрня «лялькі народаў Беларусі»; спартыўнае свята «гульні розных народаў»; квэст «Культуры розных народаў» (арганізацыя выканання творчых заданняў, якія раскрываюць разнастайнасць і самабытнасць культур народаў Беларусі); Калядных і велікодных кірмашоў і тэматычных выстаў работ навучэнцаў; "урокаў духоўнасці", круглых сталоў, сямейных гасціных " ачаг цяпла і дабрыні», «духоўнае адраджэнне традыцый у беларускай сям'і», «хрысціянскае разуменне сям'і і шлюбу».

 

 

Раздзелы сайта